Ελεύθερο λογισμικό για την επιχείρηση

Προτεινόμενα Λογισμικά

ΠεριγραφήΕμπορικό ισοδύναμοΕΛΛΑΚΙστοσελίδα
Φιλοξενία και διαμοιρασμός αρχείων, συνεργατική επεξεργασία εγγράφωνMS Teams.,Google DocsNextcloudhttps://nextcloud.com/
Εγκατάσταση Nextcloud για τις ανάγκες ενός οργανισμού
Πακέτο εφαρμογών γραφείουMicrosoft OfficeLibre Officehttps://el.libreoffice.org/
Χρήση του Libre Office
Διαχείριση Εταιρικών Πόρων (ERP)SAPOodoohttps://www.selecthub.com/erp-software/oodoo/
Βάση ΔεδομένωνOraclePostgreSQLhttps://www.postgresql.org/

Η χρήση ανοιχτού κώδικα δεν περιορίζει την επιχείρηση σε μια σχέση εξάρτησης από τις κατασκευάστριες εταιρίες  ή τον προμηθευτή και επειδή η διανομή, η διόρθωση σφαλμάτων και η ανάπτυξη του ανοιχτού λογισμικού μπορεί να γίνει από κάθε τεχνικά καταρτισμένη ομάδα, δημιουργείται συναγωνισμός ο οποίος συμβάλλει στην διάθεση υψηλής ποιότητας υπηρεσιών υποστήριξης.

Το Ελεύθερο λογισμικό αποτελείται από μια μεγάλη κοινότητα χρηστών και προγραμματιστών, οι οποίοι συνεργάζονται για τη συνεχή βελτίωση του λογισμικού, παρέχοντας γνώσεις και εργασία. Σήμερα λειτουργεί ένα παγκόσμιο δίκτυο προγραμματιστών, οι οποίοι παράλληλα αναπτύσσουν και διορθώνουν τον κώδικα των προγραμμάτων, κυκλοφορώντας ταχύτατα νέες βελτιωμένες εκδόσεις λογισμικού. Με αυτό τον τρόπο συμβάλλουν καθημερινά στην δημιουργία νέων κοινών αγαθών.

Εδώ μπορείτε να δείτε μερικές εφαρμογές ανοιχτού κώδικα που μαζί με τις εφαρμογές καθημερινής χρήσης μπορούν να απογειώσουν την επιχείρηση σας.

Διαχείριση Εταιρικών Πόρων (ERP)

Η διαχείριση εταιρικών πόρων είναι από τις πιο νευραλγικές και κρίσιμες εφαρμογές λογισμικού για μία επιχείρηση.

Από αυτήν εξαρτάται η τήρηση αποθεμάτων, η διεκπεραίωση παραγγελιών, και η ακεραιότητα των παραστατικών και της λογιστικής μίας επιχείρησης.

Επιπλέον, μπορεί να είναι από τα πιο δαπανηρά και περίπλοκα λογισμικά που προμηθεύεται μία επιχείρηση.

Η τεχνική υποστήριξη και η ακεραιότητα της βάσης δεδομένων είναι αδιαμφισβήτητης σημασίας.
Αυτό, σε συνδυασμό με τις εξειδικευμένες ανάγκες του κάθε τομέα δραστηριοποίησης, καθιστά πολύ σημαντικό να κάνουμε οποιαδήποτε επιλογή με τη μέγιστη προσοχή.

Οι πληροφορίες που παρέχονται εδώ έχουν ενδεικτικό χαρακτήρα και δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να θεωρηθούν επιχειρηματικέΠεριγραφής συμβουλές.

Διαδεδομένα λογισμικά διαχείρισης εταιρικών πόρων είναι τα παρακάτω:

Τα λογισμικά αυτά παρέχουν πέρα από την παραχώρηση του λογισμικού για εγκατάσταση και συντήρηση από εσάς, και λύσεις που περιλαμβάνουν φιλοξενία και τεχνική υποστήριξη.
Οι περισσότερες εταιρικές λύσεις πρέπει να προλαβαίνουν την ανάγκη χρήσης από πολλά πρόσωπα, όπως και την εξ αποστάσεως συνεργασία.

Αυτό δημιουργεί αυτομάτως την ανάγκη της διατήρησης και διαχείρισης διακομιστή (εξυπηρετητή ή σέρβερ) ή την προσφυγή σε λύσεις cloud, δηλαδή υπηρεσιών που “τρέχουν” σε υπολογιστές τρίτων εταιρειών-παρόχων, και υπενοικιάζονται από την επιχειρησή μας.

Δημιουργία e-Shop

Τα ηλεκτρονικά καταστήματα αποτελούν πια μεγάλο μέρος των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της χώρας.

Πολλοί άνθρωποι δαπανούν αρκετά χρήματα για την εγκατάσταση και τη συντήρηση εμπορικών προγραμμάτων διαχείρισης ηλεκτρονικού καταστήματος όπως το Shopify / BigCommerce, αφού άλλωστε είναι κάτι “απαραίτητο” για την επιχείρησή μας.

Και στην περίπτωση του ηλεκτρονικού καταστήματος οι “εύκολες” λύσεις αφθονούν, είτε μέσω παρόχων σχεδιασμού και φιλοξενίας, ή μέσω πλατφορμών στις οποίες μπορεί να ξεκινήσει κανείς δωρεάν και να προσθέσει σιγά σιγά διάφορα πρόσθετα και θέματα εμφάνισης.
Τα κόστη όμως σε αυτήν την περίπτωση αθροίζονται.

 

Oι πάροχοι σχεδιασμού-φιλοξενίας ηλεκτρονικών καταστημάτων μπορεί να προκρίνουν εμπορικές λύσεις κλειστού κώδικα, πχ Adobe, που ανεβάζουν το κόστος, ή να υπερ-τιμολογούν λύσεις ανοικτού κώδικα που οι ίδιοι προμηθεύονται δωρεάν ή με χαμηλό κόστος.

Τα ηλεκτρονικά καταστήματα αποτελούν πια μεγάλο μέρος των μικρομεσαίων επιχειρήσεων της χώρας.

Είναι βέβαιο ότι πολλές μικρές επιχειρήσεις λειτουργούν με σφιχτό προϋπολογισμό, και σίγουρα οι λύσεις λογισμικού ανοιχτού κώδικα για ηλεκτρονικό εμπόριο είναι ελκυστικές από την πλευρά του κόστους.

Λύσεις όπως το Open Cart και το WooCommerce, το οποίο συνδυάζεται με το περιβάλλον διαχείρισης περιεχομένου WordPress.

Έτσι μπορούμε να διατηρούμε μπλογκ, να αναρτούμε τις προσφορές και το περιεχόμενο, ενώ ταυτόχρονα διαχειριζόμαστε τα προϊόντα και τις πωλήσεις μας.

Άλλα θέματα

Τηλεδιάσκεψη – Άμεση Επικοινωνία

Η άμεση επικοινωνία, και πλέον και η εξ αποστάσεων εργασίας, είναι απαραίτητες για μία σύγχρονη εταιρεία.
Οι διαθέσιμες εμπορικές λύσεις είναι άφθονες, αλλά με το τίμημα της παραχώρησης των δεδομένων μας σε τρίτες εταιρείες.
Εναλλακτικές λύσεις αποτελούν το Matrix – Jitsi – Element τα οποία μια εταιρεία μπορεί να φιλοξενεί σε δικές της υποδομές και έτσι να έχει από άκρη σε άκρη κρυπτογράφηση, και να ανακτήσει έτσι την κυριότητα σε πάρα πολύ ευαίσθητες πληροφορίες για την οργάνωση και λειτουργία της. Οδηγός Εγκατάστασης στα Ελληνικά

Συντονισμός συναντήσεων

Μία εύχρηστη εναλλακτική λύση για χρονοπρογραμματισμό εργασιών και συντονισμό πολυπρόσωπων συναντήσεων είναι το Framadate .

Βάσεις δεδομένων

Η βάση δεδομένων βρίσκεται στην καρδιά κάθε σύνθετης εφαρμογής, από την διαχείριση μαθητών ή φοιτητών, αποθεμάτων εμπορικών επιχειρήσεων, ή άρθρων σε ιστολόγιο, στη συντριπτική τους πλειοψηφία χρησιμοποιούν λογισμικά βάσεων δεδομένων ανοικτού κώδικα όπως τα παρακάτω:

 

Ρωτάμε την εταιρεία που μας φιλοξενεί την ιστοσελίδα ή μας παρέχει την τεχνική υποστήριξη, τί επιλογές έχουμε ως προς την χρήση λύσεων ανοικτού κώδικα και την συντήρηση, υποστήριξή του.

Αν έχουμε δικό μας δίκτυο, απευθυνόμαστε στο άτομο υπεύθυνο για τη συντήρησή του, και ζητάμε τις επιλογές μας για μετάβαση σε λύσεις ανοιχτού κώδικα με έμφαση στην ιδιωτικότητα.